יקירת העיר בת ים: "במקום שיש אהבה מתקיימים ניסים רבים"

כבר 20 שנה, מאז שעברה לבת ים, קטי מגידיש פעילה חברתית, מסייעת לקשישים וניצולי שואה. עכשיו המתכננת מהפכה בסניף איל"ן

פורסם בתאריך: 10.5.19 09:53

במשך שנים הפעילה החברתית קטי מגידיש פועלת ומסייעת לתושבי העיר. מגידיש, המשמשת כסמנכ"לית עמותת עזרא מכל הלב שהוקמה לפני שבע שנים בעיר, דואגת לחלוקת מזון לקשישים ומלווה אותם באופן קבוע. בנוסף, היא מונתה לפני כחודש לתפקיד יו"ר איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים), כדי לחזק את הארגון החשוב בעיר: "אצליח להביא את הסניף הבת ימי לפסגות שהם לא היו והכירו, פתוחה לשמוע את כולם", היא מצהירה עם כניסתה לתפקיד. בעקבות פועלה הרב למען הקהילה, קיבלה מגידיש ביום העצמאות ה-71 את פרס יקירת העיר.



מגידיש, בת 50, נשואה ואם לשניים, עובדת בחברת בזק, גדלה ביישוב עין שריד שבשרון. לבת ים היא עברה לפני 20 שנה, בעקבות החותנת שלה. היא התגוררה עם בנה, כלתה ונכדיה במשך 13 שנה. "לא הכרתי אף אחד בעיר. כשהבת שלי עלתה לכיתה א', נכנסתי לוועד ההורים בבית ספר יצחק שדה, ומשם הכל היסטוריה. היינו גרים באזור יהודה הלוי קרוב יחסית לים וזה מה שהכרתי, הים הפך להיות הפסיכולוג הכי טוב שלי. את הלימודים לשני התארים שלי בפסיכולוגיה עשיתי בחוף הים".

לאחר שנכנסה לוועד ההורים בבית הספר, החלה לפעול לשינוי. "באותה התקופה מי שהיה ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני יחד עם מחזיקת תיק החינוך אסתר פירון, ביצעו מהפכות רבות בתחום החינוך. אנחנו, ההורים, פחדנו מאוד מהמהלכים השונים בעיקר בכל הנוגע לחינוך האישי. ביום הראשון שבתי עלתה לכיתה א' הייתי בהפגנה. התחברנו מאוד והגעתי לוועד ההורים העירוני שמאגד את כל בתי הספר בבת ים. הפעילויות במסגרת ועד ההורים כללו התנדבויות, טיולים ברחבי הארץ ועוד. כל אלו גרמו לי להתחבר לכמה שיותר אנשים ולהכיר ומאישה שלא הכירה איש בעיר, הכרתי כמעט את כל בת ים".

לצד פעילותה בוועד ההורים, מגידיש שהחלה לפעול בעמותת עזרא מכל הלב, ובמהלך השנים מונתה לסמנכ"לית העמותה, שמסייעת לניצולי שואה וקשישים בבת ים, ובשנים האחרונות גם נזקקים מחוץ לעיר. בנוסף, היא הקימה מעגלי העצמה לנשים מוכות, קורס לניצול זכויות לניצולי השואה, כאשר בשנה וחצי האחרונות מלווה את פעילות העמותה גם יאיר נתניהו.

"החיבור עם יאיר נוצר לאחר שהוא נחשף לפעילות שלנו באמצעות הפייסבוק. הוא שלח אלינו הודעה שהוא רוצה לעזור ולהירתם ומאז הוא איתנו", מספרת מגידיש. "הוא תמיד מגיע ומסייע בפעילויות השונות שמתקיימות בבת ים ובכלל בארץ. הוא חבר מאוד טוב שלי, ומשתתף באופן קבוע בפעילויות ההתנדבותיות השונות. הוא ילד שאני מעריצה. הוא כל הזמן שואל אותי במה הוא יכול לעזור, מקשר אותי לאנשים ולעמותות שמשתפים איתנו פעולה למען ניצולי השואה והקשישים ברחבי הארץ".

אי אפשר להתעלם מהסערות שיוצר נתניהו הבן ברשתות החברתיות, וכש מגידיש נשאלת על כך, היא משיבה: "אני לא מאמינה בסטיגמות. מבחינתי, זה לא מעניין כל מה שאומרים על יאיר נתניהו. אני מכירה אדם אחר לגמרי ואני מאמינה לו. אני מכירה אותו מהשיחות שלו איתי, מהרצון שלו להתנדב והוא אחלה בחור. הוא גם הגיע לבת ים, לצורך עזרה בחלוקת מזון לניצולי השואה. מבחינתי הוא אדם שכולו לב טוב".

בחודש האחרון יחד עם שלל הפעולות השונות שמבצעת, מונתה להיות יו"ר איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) בבת ים. את התפקיד הזה קיבלה מגידיש לאחר שהציבה תנאי אחד: שהיו"רית הקודמת, אתי אשכנזי, תמשיך להיות במערכת ותעזור לה בכל מה שתצטרך.

"אני רואה בזה זכות גדולה להתנדב. הגעתי לאיל"ן אחרי שאתי אשכנזי היו"רית הקודמת ביקשה ממני לבוא ולעזור לה. אני לא רוצה להיכנס לנעליה וביקשתי ממנה להיות לצדי בכל דבר, ולכן הסכמתי לקחת את התפקיד. עברתי מכרז ואני שמחה שכולם הסכימו שאקבל את התפקיד".

עם כניסתה לתפקיד היא מצהירה שסניף איל"ן בבת ים יעבור מהפכה. "אנחנו רוצים להפעיל את המקום יום יום בעיר בת ים. מאיר גונן, האיש הכל יכול של איל"ן בסניף נמצא כאן עבור כולם בכל שעה, רק שהמשפחות יגיעו", אומרת מגידיש, "אנחנו נקים חוג לריקודי עם. בנוסף, רינה אשכנזי, אלופת הארץ בטניס שולחן לנכים, תגיע ותלמד את הילדים לשחק".

"אני רוצה להפוך את איל"ן למשפחה אחת גדולה כי זה הבית שלהם", היא מוסיפה, "ואנחנו ניצור מעגלי תמיכה כדי להעניק גם עזרה להורים, פיזית ונפשית. אני מבטיחה שאעשה הכל על מנת להחיות את הסניף. אני לא מתייאשת ואני אצליח להביא את הסניף הבת ימי לפסגות".

"גיל 70 ומעלה זה הדור שהקים את המדינה ואנחנו צריכים להשקיע בו את כל מרצנו", מסכמת מגידיש, "לקראת יום השואה התגברו הפניות והקשר עם האנשים נמשך גם לאורך כל השנים. פונים אלינו הרבה מאוד אנשים ומי שפונה אלינו אנחנו עוזרים לו בכל דבר. אני מאמינה שכל בן אדם עושה משהו אחד טוב ביום, זו האמונה שלי. אני קמה כל בוקר מודה לאלוהים, כי במקום שיש אהבה מתקיימים ניסים רבים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות