הפרויקט ''שער יוספטל'' אושר במליאה
הפרויקט ''שער יוספטל'' אושר במליאה

פינוי-בינוי שער יוספטל אושר: "התוכנית תעשה מהפכה"

התוכנית אושרה בפה אחד, למעט חבר המועצה שנמנע מחשש לניגוד עניינים: כ-1,830 יחידות דיור חדשות ובינוי מחדש של מבני ציבור בעיר.

פורסם בתאריך: 11.4.19 11:35

חברי המועצה התכנסו בשבוע שעבר בבניין העירייה לצורך ישיבת מליאה שלראשונה הייתה פתוחה לקהל בנושאי תכנון ובנייה בעיר של פרויקט שער יוספטל ואישורו של הבקשה להיתר הבנייה שהגיש חבר המועצה יצחק אסקפה.

כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון", שער יוספטל הוא תוכנית פינוי בינוי, ביוזמת עיריית בת ים ובמימון משרד הבינוי והשיכון. התוכנית מתמקדת בכניסה למחלף יוספטל, וכוללת את הבניינים 120-108 ברחוב יוספטל, 32-28 ברחוב אלי כהן, 40-17 ברחוב ליבורנו, 37-23 ברחוב רזיאל, 9-5 ברחוב העמק ו-9-5 ברחוב תל חי. התוכנית עצמה מקודמת על ידי העירייה במשך שנתיים ובשבוע שעבר חברי המועצה הכריעו בעניינה, על רקע מדיניות הבנייה החדשה של העירייה נגד ריבוי המגדלים הרבים ותוכניות הפינוי בינוי.



לאחר הצגת הנושא והסבר מקיף לכל חברי המועצה של התוכנית אשר תכלול 240 אלף מ"ר עיקרי לשימושי מסחר ותעסוקה, תתרום לתושבי העיר על ידי קביעת כ-26 אלף מ"ר עיקרי לשימושי ציבור ולתושבי המתחם על ידי הרחקת המגורים מנתיבי איילון, החלפת הדירות בדירות חדשות וגדולות יותר, כ-1,830 יחידות דיור בשטח עיקרי ממוצע של כ-95 מ"ר והתחדשות ובינוי מחדש של מבני הציבור בעיר. התוכנית אושרה בפה אחד של כמעט כל חברי המועצה פרט לחבר המועצה, מחזיק תיק הרווחה, איציק דריקס, שיצא מחוץ לישיבה לאחר שהסביר כי יש חשש לניגוד עניינים מצדו, משום שאמו מתגוררת ברחוב רזיאל.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה, אמר במליאה לקראת ההצבעה: "אנחנו מתחילים מדיניות חדשה. אנחנו מקדמים תוכנית שתעשה מהפכה גדולה לעיר בת ים שתייצר פה מאות אלפי שטחים חדשים, אבל מי שילך לקדם את התוכנית זאת עיריית בת ים ומנהלת להתחדשות עירונית. זאת מהפכה שמוביל ראש העיר יחד איתי באגף ההנדסה, לא עוד יזמים שיגרפו קופונים על העיר בת ים ותושביה אלא העירייה היא זו שתקדם את התוכנית, היא תביא את היזמים והיא תהנה מהפרויקט גם מבחינה עירונית וכלכלית כאשר התושב הוא במרכז, זה הקונספט שלנו". חשוב להדגיש כי התוכנית שאושרה היא מחוץ לתב"ע הקיימת ולכן היא תעבור לועדה המחוזית בת"א שמלווה את התוכנית בכל שלביה.
חברי המועצה דנו לאחר מכן בבקשתו של חבר המועצה יצחק אסקפה לאשר בדיעבד חריגת בנייה שהובאה לדיון במליאה בעקבות החלטה של ראש העיר בנושא כפי שפורסם כאן: "בשבוע שעבר החלטתי שכל בקשה של חבר מועצה שתגיע לועדת משנה תגיע לישיבות מועצה באופן פתוח כדי לייצר שקיפות", הדגיש ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט. "לחברי מועצה יש סטנדרט גבוה יותר לעמוד בו. שלא תהיה מראית עין של תיעדוף יתר. זה בא לשמור עלינו ולחזק את אמון הציבור בנו. ביקשתי ממהנדס העיר לדעת אם במקרים קודמים זה אושר ונאמר לי שכן, לכן הצעתי היא לאשר את המהלך". אישורו של ראש העיר נובעת מכך שחבר המועצה לא בנה מעבר לגבול המותר מכיוון שיש לו תב"ע מאושרת. בתוך כך, חברי המועצה אישרו את המהלך וחריגת הבנייה בדיעבד של אסקפה אושרה.

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות