הפרויקט ''שער יוספטל'' אושר במליאה
הפרויקט ''שער יוספטל'' אושר במליאה

לקראת ההכרעה: האם תאושר תוכנית הפינוי בינוי "שער יוספטל"?

התוכנית כוללת כ-240 אלף מ"ר לשימושי מסחר ותעסוקה ו-1,830 יחידות דיור. נושא נוסף שיוכרע הערב: בקשתו של חבר המועצה יצחק אסקפה להכשיר בדיעבד חריגת בנייה של נכס שברשותו

פורסם בתאריך: 3.4.19 15:02

האם תאושר תוכנית הפינוי בינוי "שער יוספטל"? היום (רביעי) צפויה להתקיים ישיבת המליאה של חברי המועצת העיר בת ים, שבה ידונו בשני נושאים עיקריים: תוכנית "שער יוספטל" והבקשה להיתר הבנייה שהגיש חבר המועצה יצחק אסקפה.



תוכנית "שער יוספטל" היא תוכנית פינוי בינוי, ביוזמת עיריית בת ים ובמימון של משרד הבינוי והשיכון. התוכנית מתמקדת בכניסה למחלף יוספטל, וכוללת את הבניינים 120-108 ברחוב יוספטל, 32-28 ברחוב אלי כהן, 40-17 ברחוב ליבורנו,
37-23 ברחוב רזיאל, 9-5 ברחוב העמק ו-9-5 ברחוב תל חי.

התוכנית שמקודמת כבר שנתיים, עוד לפני חילופי השלטון, כוללת התחדשות של יחידות דיור והשטחים הציבוריים ותוספת משמעותית של שטחים למסחר ולתעסוקה. מטרתה היא לתרום לכלכלת העיר תוך ניצול מיטבי של המיקום האטרקטיבי – הקרבה לתחנת הרכבת ביוספטל, הרכבת הקלה, מטרו עתידי והתוכנית "מהיר לעיר" – וזאת באמצעות תוכנית פיתוח לאזור התעסוקה והקמת מרחב הכולל עירוב שימושים של תעסוקה, מגורים, מסחר ושימושים ציבוריים.

"מדובר באחת התוכניות החשובות בבת ים", כתב מהנדס העיר שוקי פתאל לקראת הישיבה, "תוכנית שתהווה מחולל התחדשות, הן בתרומתה לכלכלה העירונית והן בהתחדשות העירונית באחד המיקומים האסטרטגיים ביותר בעיר".

פתאל הוסיף כי "התוכנית תתרום ליציבותה הכלכלית של העיר על ידי קביעת כ-240 אלף מ"ר עיקרי לשימושי מסחר ותעסוקה, תתרום לתושבי העיר על ידי קביעת כ-26 אלף מ"ר עיקרי לשימושי ציבור ולתושבי המתחם על ידי הרחקת המגורים מנתיבי איילון, החלפת הדירות בדירות חדשות וגדולות יותר, כ-1,830 יח"ד בשטח עיקרי ממוצע של כ-95 מ"ר והתחדשות ובינוי מחדש של מבני הציבור בעיר. כמו כן, התוכנית מהווה גם מנוף לשיפור המערך התחבורתי העירוני, ושירות התחבורה מהערים השכנות לתוך העיר ומהעיר החוצה".

עם זאת מציין מהנדס העיר כי "בימים אלו עורכת עיריית בת ים בחינה כלכלית בראיית מקרו על כלל התוכניות המקודמות בשטחה. אני ממליץ כי ככל שבחינה זו תצריך שינויים מהותיים בתכנון, התוכנית תוחזר לדיון במליאה".

הנושא נוסף שיובא לדיון הוא הבקשה להיתר הבנייה שהגיש חבר המועצה יצחק אסקפה. זאת כשבועיים לאחר שפורסם כאן, ב"השקמה בת ים", כי ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הודיע שמעתה בקשות להיתרי בנייה של חברי מועצת העיר יידונו במליאת המועצה ובדיון פתוח לכל תושבי העיר, ולא בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, כפי שהיה נהוג עד כה.

החלטת ראש העיר התקבלה בעקבות בקשתו של אסקפה להכשיר בדיעבד חריגת בנייה של נכס אשר ברשותו בעיר. מדובר על אישור בנייה קיימת בקומה ראשונה, יחד עם שיפור מיגון בשטח של עד 12 מ"ר, וכן תוספת של פרגולה ומרפסת פתוחה. מהנדס העיר שוקי פתאל כתב לקראת הישיבה כי "מדובר בהכשרת חריגות בנייה בדיעבד ולשיקול הוועדה האם לאשר את הבקשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות