ראש עיריית בת ים צביקה ברוט
צביקה ברוט. צילום: מורן בן זכאי

ברוט: פוליטיקאים לא יתערבו במכרזים לבעלי תפקידים בעירייה

"אין ספק שלאורך השנים השתרשה בעיריה תופעה פסולה של מינוי מקורבים או מעורבות פוליטית בבחירת בעלי תפקידים, ואת זה אנחנו נצמצם", הסביר צביקה ברוט

פורסם בתאריך: 31.3.19 16:38

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הודיע היום (יום ב') כי פוליטיקאים לא יכריעו ולא יהיו מעורבים במכרזים כח אדם לתפקידים בעיריה, הן בדרג בכיר והן בדרג זוטר, אלא רק גורמי מקצוע ונציגי ציבור. בתוך כך, הפוליטיקאים, בהם חברי מועצת העיר וסגני ראש העירייה, לא יישבו בוועדות המנויים והמכרזים, כפי שהיה נהוג עד כה.



מדובר במהפכה בתחום המינויים והמכרזים לתפקידים בשכר בעיריה. וזאת, כדי להגביר את אמון הציבור, למנוע חשש למעורבות של שיקולים פוליטיים על חשבון שיקולים מקצועיים, ולהוציא את הפוליטיקה מתוך העיריה.

על פי ההחלטה, שתיכנס לתוקף באופן מיידי, יופסק הנוהג לפיו חברי מועצת העיר בת ים, לוקחים חלק בוועדות שבוחרות בעלי תפקידים בעיריה בעקבות מכרזים שפורסמו, לצד גורמי מקצוע. ומעתה יכללו הוועדות רק גורמים מקצועיים, נציגי ציבור, ובמינויים בכירים שדורשים גם מעורבות של ראש העירייה, הוא או נציג מטעמו ישתתפו בוועדה.

"אחד הדברים המרכזיים שהתחייבתי לעשות הוא להפסיק לדאוג לבעלי האינטרסים, ולשמור רק על האינטרס של התושבים", מסר ברוט בעקבות ההחלטה, "אין ספק שלאורך השנים השתרשה בעיריה תופעה פסולה של מינוי מקורבים או מעורבות פוליטית בבחירת בעלי תפקידים, ואת זה אנחנו נצמצם. כל בעלי התפקידים שייבחרו על ידי הנהלת העיר יעברו ועדות מקצועיות והשיקולים יהיו רק שיקולים מקצועיים, ללא מעורבות פוליטית כלשהי".

ברוט הוסיף כי "הנהלת העיר כולה מאמינה שחייבים לבצע את השינוי הזה, כחלק בלתי נפרד מתכנית ההבראה הכלכלית. אם נעבוד קשה בשנתיים הקרובות ונשקם את הקופה הציבורית שהתרוקנה, אבל לא נעשה טיפול שורש בשירות לתושבים, הרי שלא עשינו כלום".

החלטה זו מתווספת להוראתו של ברוט, עם כניסתו לתפקיד, לפיה חברי מועצת עיר, כולל סגני ראש העירייה, לא יורשו לתת הנחיות לגורמים מקצועיים בעיריה – אלא רק לקבוע מדיניות בתחומים עליהם הם אחראים בלבד. זאת, כאשר הכפיפות המקצועיות של הדרג המקצועי תהיה אך ורק לראש העירייה ולמנכ"לית העיריה, יודפת אפק-ארזי, שגיבשה לצד ראש העירייה את המדיניות החדשה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות