מקרר ריק (צילום: אביחי חיים)
מקרר ריק (צילום: אביחי חיים)

הדיירת סירבה לצאת מדירתם והם נותרו עם החובות: "המקרר ריק"

המקרר ריק, החובות ממשיכים לצמוח, האב לא יכול לעבוד בעקבות בעיה רפואית, ובני המשפחה שהסתבכו לאחר שהשכירו דירה שהייתה בבעלותם, מתחננים לעזרה

פורסם בתאריך: 28.3.19 10:47

הורים לארבעה ילדים מבת ים, שנקלעו לחובות כבדים ולמצוקה כלכלית קשה, קוראים לעזרה. "היה לנו הכל בחיים, רכשנו דירה, גידלנו ילדים לתפארת, אך הסתבכנו בגלל דיירת שלא שילמה לנו שכירות ומפה הכל התגלגל", מספרים ההורים, בני 47 ו-51, המתגוררים בשכונת עמידר.



בני הזוג, הורים לילדים בגילאי 17, 14, שמונה וחמש, טוענים כי לפני 24 שנה רכשו דירה בעזרת משכנתה, שאותה החלו להשכיר. אלא שלדבריהם אז החלו הצרות, הם השכירו את הדירה לשוכרת שלטענתם הרסה את הבית, סירבה להתפנות, גררה אותם למשפט והם הפסידו כסף רב במאבק שנמשך שלוש שנים. "מדובר בעשרות אלפי שקלים, והכל נפל עלינו", הם מספרים, "לא יכולנו לעמוד גם בנטל המשכנתה וגם בכיסוי החובות של הדירה, ובשלב מסוים כונס נכסים מכר לנו את הדירה ומאז אנו גרים בשכירות ומסתובבים עם ארבעת הילדים שלנו".

"עשינו טעות בדיעבד שהשכרנו לשוכרת הזו את הדירה. במשך שלוש שנים היא שאבה מאיתנו הרבה כוחות, אנרגיות וכספים רבים במאבק כדי להוציא אותה מהבית", ממשיך האב, "הצלחנו לעשות זאת רק אחרי שלקחנו עורך דין ונאבקנו על כך בבית המשפט. אין ספק שאם רצינו לעשות טוב לנו ולגרום לכך שיהיה לנו עתיד טוב יותר, מה שקרה הוא בדיוק ההיפך. נכנסנו לחובות של כ-100,000 שקל בגלל שהדיירת לא שילמה שכר דירה, ההוצאות הכבידו עלינו והדיירת השאירה אותנו עם כל החובות שלה".

לטענת ההורים הם עדיין לא מצליחים לסגור את החובות ולהיחלץ מהמצוקה הכלכלית, בפרט כאשר האם עובדת בעבודות זמניות כמטפלת בקשישים והאב אינו יכול לעבוד. "יש לי פריצת דיסק שמחייבת ניתוח", הוא אומר, "אבל הסיכויים לא לטובתי. יש לי סיכוי של 30 אחוז להצליח בניתוח, כאשר סיכוי הרבה יותר גדול להיות נכה".

לטענת האב למרות קביעת רופא תעסוקתי לפיו אינו יכול לעבוד כתוצאה ממצבו הרפואי, כאשר פנה לביטוח לאומי בבקשה לקבל קצבת נכות, גם לאחר ועדות וערעורים שהגיש, שיעור הנכות שאושר לו עומד על 36 אחוז בלבד. התוצאה: האב אינו יכול לעבוד אך גם לא מקבל קצבה מהביטוח לאומי.

ולכן לא יכול לעזור לאשתו יחדיו להמשיך במאבקים להצלת המשפחה. "הגענו למצב של פשיטת רגל. אני לא מבין את ביטוח לאומי. אין לנו אוכל בבית", הוא אומר, "המקרר שלנו ריק ואנחנו עומדים מול ילדינו חסרי אונים. אנחנו קרובים מאוד לעזוב את הדירה כי אין לנו כרגע כסף לשכירות. אנחנו רגע אחד מלהקים אוהל בגן העיר, יחד עם ילדינו. אני לא רוצה להגיע לכך שאני והילדים שלנו יחיו בגינה".

בינתיים, מי שמנסה לסייע למשפחה הוא הפעיל החברתי מאיר בכר, ובני משפחה שמארחים לעיתים את המשפחה לארוחות שישי.

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר: "האיש נבדק בוועדה רפואית מדרג ראשון ובוועדה רפואית לעררים. בשתי הוועדות נקבעו לו אחוזי נכות זמניים נמוכים שאינם מאפשרים תשלום של קצבת נכות. הוועדות הרפואיות הן עצמאיות בהחלטתן ואנו מנועים מלהתערב בשיקול דעתן המקצועי. יחד עם זאת, תביעתו לדמי אבטלה אושרה והוא זכאי לקבלם בהתאם להתייצבותו בשירות התעסוקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלמונית

    עדיין לא הבנתי אך הסיירת הצליחה להתחמק מלשלם שכירות?וויתרו לה תקופה או מה?כי אח שלי לא שילם בזמן לשכירות והעיפו אותו מהדירה מצא חדש אז זה לא הגיוני

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות