ראש עיריית בת ים צביקה ברוט
צביקה ברוט. צילום: מורן בן זכאי

בקשות להיתרי בנייה של חברי מועצה יתקיימו בדיון פתוח

ראש העירייה, צביקה ברוט, הורה כי הבקשות שעד כה נדונו בוועדת המשנה, יעברו לישיבות המועצה הפתוחות לכלל הציבור. זאת, במטרה להגביר את השקיפות

פורסם בתאריך: 19.3.19 16:50

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הודיע כי לראשונה הבקשות להיתרי בניה של חברי מועצת העיר יידונו במליאת מועצת העיר, בדיון שיהיה פתוח לכל תושבי העיר ולא בוועדת המשנה – כפי שהיה נהוג עד כה. הסיבה, מסביר ברוט, היא כדי להגביר את השקיפות במהלכים מצד העירייה וחברי המועצה.



עד כה ההחלטות על היתרי בנייה עולות בוועדת המשנה שאינה פתוחה לכלל הציבור. אמנם הפרוטוקולים של הדיונים מתפרסמים באתר העירייה וכך גם החלטות הוועדה, אולם לא כל הציבור מודע לזה. לכן, החליט ברוט כי כל בקשה של חברי המועצה או של בעלי תפקידים בכירים בעירייה, הנוגעת להיתרי בנייה תהיה פתוחה לכולם ותעלה בישיבות המועצה.

הרקע להחלטה הוא פנייתו של חבר המועצה יצחק אסקפה, שביקש להכשיר בדיעבד חריגת בנייה בנכס ברשותו. נגד חבר המועצה הוגש בעבר כתב אישום בנושא. הדיון בעניינו היה אמור להתקיים בוועדת המשנה, אולם ברוט הורה להעבירו  בישיבת מועצת העיר הקרובה.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מסר בנושא: "מדובר במהלך שיגביר את אמון הציבור בעירייה. אסור שתהיה אפילו מראית עין של העדפת מקורבים, והמטרה שלי היא ליצור דין אחד שווה לכולם. עם זאת, לחברי מועצה חייב להיות סטנדרט גבוה יותר של חובת שקיפות, ולכן חשוב שהציבור יהיה מודע לבקשות שכאלה כדי שניתן יהיה לראות שהאישורים ניתנים, או נידחים, מסיבות מקצועיות בלבד״.

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות