"תמיד היה שד מרושע בראש שלחש לי: 'את תמיד תישארי שמנה'"

דנה שרוני מבת ים גדלה כל חייה כילדה עם עודף משקל שעברה דיאטות, הרעבות ולא מעט כישלונות. עד שגילתה את האהבה העצמית ואף הפכה למאמנת כושר

פורסם בתאריך: 16.3.19 16:40

מי שרואה כיום את דנה שרוני לא יכול להאמין שמדובר במישהי שנלחמה כל חייה במראה החיצוני שלה. "המשקל העודף תמיד היה משהו שמרחף מעל הראש ומזכיר לי שאני לא מספיק טובה, או לא מספיק יפה", היא מסבירה בראיון ל"השקמה בת ים" ומוסיפה כי "היום, אחרי התהליך שעברתי, אני יודעת להגיד שזה לא נכון. כל עוד את אוהבת את עצמך, גם עם כמה קילוגרמים עודפים – אף אחד לא יכול להגיד לך אחרת".



שרוני, בת 24, שהצליחה להוריד 31 ק"ג, נלחמה כל חייה במשקל העודף. היא עברה וניסתה לא מעט דיאטות, הרעבות ואינספור כישלונות בדרך. מה שלא עשתה או ניסתה לא שינה את גורלה כנערה עם עודף משקל, וכל כישלון שחוותה הצניח את ביטחונה העצמי עוד קצת למטה, עד שהגיע לקרקעית. ובכל כישלון מחדש, האמונה בעצמה רק קטנה.

"אני זוכרת שתמיד היה איזה שד מרושע בראש שלחש לי, 'את תמיד תישארי שמנה', ואני נכנעתי לו בכל פעם מחדש", מספרת שרוני, "הוא היה עקשן ואני אהבתי להתנחם בהמבורגר".

בוקר אחד לפני שלוש שנים קמה שרוני, ראתה תמונה של עצמה ופשוט נבהלה. היא הגיעה למשקל שיא של 85 קילו והחליטה שהשד המרושע הזה לא מנהל אותה יותר, ושההמבורגר המנחם לא יכול לתפוס יותר את המקום של האהבה שלה לעצמה. 

וכך, בגיל 20, מיד אחרי השחרור מהצבא, קיבלה את ההחלטה לעשות שינוי בחייה. היא החליטה שהיא חייבת למצוא כוחות להתנתק מהמקום הנמוך הזה, ולצאת ממנו. ואז הגיע האימון הראשון.

"אמא'לה", נזכרת שרוני ביום ההוא, "התנשפתי, היה כבד, היה קשה. הבחילות והסחרחורות לא איחרו להגיע. לא הצלחתי ללכת שבוע מרוב שהייתי תפוסה. בכל רגע נתון חשבתי לוותר, כי בחיאת, מה לי ולסקווטים האלה עכשיו?". את גם ככה תמיד תהיה שמנה, שיננה באוזני עצמה. השד המרושע ריחף מעליה 24/7, אבל בניגוד לכל פעמים הקודמות שבהן הוא הצליח לרפות את ידיה, הפעם היא לא נתנה לו לנצח. "זה לא היה קל לרגע והיו המון נפילות בדרך", היא נזכרת, "אבל מכל כישלון שחוויתי קמתי חזקה יותר".

הזמן חלף, שרוני התמידה, ולראשונה היא הצליחה לנצח. השינוי החיצוני לא איחר להגיע, וגם משקל חלומי של 59.5 קילו. "את השינוי החיצוני, גם אני וגם הסובבים אותי ראו, אבל מה שאף אחד לא ראה זה את השינוי הפנימי שמבחינתי הוא עצום וחשוב הרבה יותר", היא מספרת ומוסיפה ש"זו השמחה, האהבה העצמית, האנרגיות הטובות, הביטחון העצמי, האמונה שאני מסוגלת לכל דבר שרק ארצה, הידיעה שמגיע לי את הכי טוב בשביל עצמי בכל דבר בחיים. ולא, לא רק בגלל שרזיתי, אלא גם מפני שאין תחושה יותר חזקה מלנצח את עצמך בדברים שלעולם לא חשבת שתצליחי, מלהגיע לקצה, מלהוכיח לעצמך כמה אתה חזקה".

"יש לי את הכוח לתת לאנשים לשנות את חייהם"

אחרי שעשתה את השינוי של חייה כמתאמנת, הרגישה שרוני שהגיע הזמן להגשים חלום אישי נוסף ולהפוך למאמנת כושר. "זה התחיל בגדר חלום מתוק", היא מספרת, "לאחר שנים של התמדה באימונים הבנתי עם הזמן כמה זה הפך לדבר העיקרי במהלך היום שלי. הייתי מחכה שתגיע כבר השעה של האימון ושום דבר בעולם לא היה מצליח לגרום לי לוותר עליו. בנוסף אהבתי לעזור לאנשים אחרים בתהליך שלהם וכל הזמן הדהד לי בראש, למה בעצם לא להפוך את הדבר שאני הכי אוהבת בעולם למקצוע?".

היא קיבלה אומץ, הקשיבה ללב שלה ונרשמה ללימודים בווינגייט, שם סיימה לימודי מדריכת חדר כושר. כעבור זמן קצר קיבלה את ההזדמנות הראשונה שלה בסניף בת ים של רשת הכושר פרופיט. "בער לי בעצמות להעביר לאנשים אחרים את מה שעברתי בעצמי. כיום אני יודעת בדיוק מה מרגישים המתאמנים שלי בפרופיט כי הייתי שם".

וזה לא הסוף מבחינתה של שרוני – היא מתכוונת להמשיך להתאמן, לאמן, ללמוד ולהתפתח בתחום. מבחינתה, בכל יום שהיא מגיעה למכון הכושר היא לומדת דברים חדשים, אפילו מלקוחות שהחלו להתאמן באותו היום. "אני רוצה להמשיך ולהיות השראה לאנשים מסביבי ולמתאמנים שלי", היא אומרת, "אני חושבת שאין דבר חזק יותר מניסיון אישי מפני שאני עברתי את זה על בשרי, ולכן יש לי את הכוח לתת לאנשים לשנות את חייהם, לאמן אנשים ברמה הכי גבוהה ולעזור להם להגיע לתוצאה שבה הם מעוניינים".

אבל עד שתחליטו אם לעשות את הצעד, היא מבקשת לסכם ולהעביר את המסר שכל אחד וכל אחת יכולים: "אל תפחדו לקחת את עצמכם לקצה. אל תגידו 'מה היה קורה אם'. קומו מחר בבוקר ותיצרו את ה'אם' הזה. תגשימו חלומות, תאתגרו את עצמכם, תאמינו בעצמכם, ומשם כבר הכל ייראה יותר קל. מניסיון. ואם הצלחתי לעורר מישהו לקום ולעשות משהו בשביל עצמו, מבחינתי עשיתי עולם ומלואו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות