העבודות בגינת דקר

הרכבת הקלה: נת"ע מאיימת לתבוע את העירייה; ברוט: "לא מפחדים"

במכתב חריף ששלחה החברה שמבצעת את העבודות, נטען כי העירייה והעומד בראשה מנצלים לרעה את סמכויותיהם ופוגעים בחברה ובעבודות הרכבת. ברוט, שהכריז לפני יותר מחודש על מאבק נגד העבודות, לא נשאר חייב

פורסם בתאריך: 10.3.19 13:19

המלחמה סביב עבודות הרכבת הקלה עולה שלב: חברת נת"ע מאיימת לתבוע את עיריית בת ים והעומד בראשה, צביקה ברוט, בעקבות המאבק שהכריז והפקחים שנשלחים שמטילים דוחות וקנסות על נציגי החברה בשטח.



לפני כחודש וחצי הכריז ברוט מאבק נגד העבודות במתכונתן הנוכחית והצהיר: "בת ים לא תהיה ילד הכאפות של גוש דן", לקראת העבודות ברחוב הרצל, כפי שפורסם כאן. ברוט טען כי העבודות מסכנות את בטיחותם ושלומם של התושבים. מספר ימים לאחר הכרזתו הדרמטית, אמר ברוט ל"השקמה בת ים" כי "מורידים לנו את גן דקר, שנותן מענה לכל אוכלוסיית בת ים ולא נותנים לנו חלופה מתאימה. בנוסף, יש בעיה בטיחותית חמורה ביותר, כאשר נכון לתוכנית העכשווית, ילדים עלולים להיפגע בגלל משאיות שייסעו על המדרכה". ברוט הוסיף כי העירייה מטילה קנסות שיעכבו את עבודת הרכבת וציין כי "אולי בזה שהם ישלמו לתושבי בת ים הרבה כסף, בין 10,000 ל-50,0000 שקלים, זה ישנה את דעתם".

כעת באה התשובה מחברת נת"ע ששלחה לברוט מכתב חריף ממשרד עורכי הדין זינגר דנה ושות', טרם הגשת תביעה ונקיטת הליכים משפטיים. במכתב שנשלח לברוט, טוענה חברת נת"ע כי ביום ראשון שעבר (3 במרץ) הגיע פקח עירוני למתחם עבודות הרכבת הקלה ברחוב הרצל-גינת דקר, והודיע לקבלן מטעמה של נת"ע כי עליו לפנות את השטח ולהפסיק את העבודות באופן מיידי. הפקח גם נתן דוח לקבלן, שהתווסף לשני דוחות שקדמו לו.

בהמשך, מאשימה חברת נת"ע את עיריית בת ים בכך שהיא מנסה לסכל את תכוניות הרכבת. "הצהרותיהם של שני גורמים מטעם העירייה בכלי התקשרות, מלמדים כי לא דאגה לאכיפת חוקי העזר היא העומדת בבסיס פעילותם של פקחי העירייה ושל גורמי הפיקוח העירוניים, אלא שגורמים אלה משמשים, שלא כדין, כלי שרת בידי העירייה והעומדים בראשה למנוע או לכל הפחות להכביד על קידומו של פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה. הכל על מנת לנסות ולגרום, שלא כדין ובכוח הזרוע, לשינויה של תכנית שאושרה לפני שנים רבות", כך נטען במכתב.

כמו כן, מאשימה החברה את העירייה בכך שהיא מנצלת את מנגנוני הפיקוח העירוניים, "על מנת לנסות ולהטיל אימה על קבלניה של נת"ע", כך נטען במכתב, "שימוש בסמכויות שהופקדו בידי העירייה לצורך שמירה על הסדר והניקיון, כדי לכפות על חברה ממשלתית לחדול מביצוע עבודות הנעשות על ידה על פי דין, בהתאם להחלטת ממשלה ולתכניות תקפות, ועל פי מכלול האישורים הנדרשים על פי דין, מהווה מעשה חמור של שימוש לרעה בסמכות וסותרת כל עקרון של מנהל תקין".

כמו כן, נטען במכתב מטעמה של נת"ע כי "אין לנו אלא להצר כי כך בוחרת לפעול רשות מקומית בישראל. הדרך בה בחרה העירייה לפעול, כמו גם הצהרותיו הברורות של ראש העירייה, מעידות כאלף עדים שלא תלונות אמיתיות על לכלוך, רעש וכדומה. יש כאן ניצול שלא כדין של סמכויות העירייה על מת להטיל מורא על נת"ע ועובדיה. דרך זו לא תצלח".

לבסוף הודיעה נת"ע במכתבה כי תמשיך לבצע את עבודות בלוח הזמנים שנקבע, והוסיפה: "ככל שהעירייה תמשיך לפעול בדרך זו ותנסה לסכל את ביצוע העבודות ולהתעמר בקבלניה של נת"ע בדרכים כאלה ואחרות, תנקוט נת"ע בכל האמצעים העומדים לרשות על פי חוק ובכלל זה תראה בעירייה כחייבת בכל נזק שיגרם לנת"ע ולפרויקט בגין התנהלות חמורה זו".

ברוט לא נשאר חייב. בעקבות המכתב החריף, הוא פרסם פוסט ארוך בדף הפייסבוק שלו שבו כתב: "אז מסתבר שעכשיו חברת נת״ע החליטה לאיים עלינו, והיא הודיעה שהיא שוקלת לתבוע אותי על נזקים כספיים שנגרמו לה כתוצאה מהמאבק שאני מוביל יחד עם הנהלת העיר נגד אופן הפעילות שלהם בבת ים. אתם לא מפחידים אף אחד, ובטח לא אותי. אני עובד בשביל התושבים, ולא בשבילכם".

בהמשך כתב ברוט: "עצה ממני: אל תאיימו איומי סרק אם אתם לא באמת מתכוונים לבצע אותם. אדרבא, בואו נראה אתכם. גשו בבקשה לבית המשפט ותגישו נגדנו תביעה, בגלל שאני פועל כדי להגן על התושבים שלנו. שיהיה לכם בהצלחה עם זה".

ברוט הוסיף כי הרכבת הקלה אכן נחוצה בבת ים, אך הודיע כי לא יתפשר על בטיחות התושבים, והדגיש: "אתם חייבים להבין שנגמרה התקופה שנותנים לכם להשתולל בבת ים. אנחנו מוכנים לספוג אי נוחות ופקקים בשביל פרויקט הרכבת, אבל זה חייב להיות מידתי – ובלי שום פשרות בנושא בטיחות".

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "נת"ע מקימה את הקו האדום לשירותם של תושבי בת ים. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ועושים מאמצים לצמצם את ההפרעה ככל האפשר. עם זאת, אנו מזכירים שמדובר בעבודות חיוניות להקמת הרכבת הקלה. צר לנו שראש העיריה בוחר להערים קשיים על קידום הפרויקט, תוך שהוא מעלה טענות סרק שכבר נדחו על ידי משרד התחבורה".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: ״הנהלת העיר הנוכחית לא מתכוונת לאפשר לחברת נת״ע להמשיך ולהשתולל בעיר כפי שניתן להם עד כה. אנו רואים חשיבות גדולה בפרויקט הרכבת ורוצים לקדם אותו, ומוכנים גם לספוג אי נוחות זמנית בשל כך, אך יש לדאוג לצמצום הפגיעה באיכות החיים של התושבים, צמצום עומסי התנועה, ובעיקר מתן מענה לבעיות הבטיחות שטרם נפתרו. הדבר נעשה בערים אחרות, ומעתה חברת נת״ע תצטרך לעשות זאת גם בבת ים. אנשי חברת נת״ע הם אנשים טובים ומקצועיים, וכדאי שהם יתמקדו בפתרון הפקקים שהם יצרו בעיר במקום ללכת לבתי משפט".

עוד נמסר כי "בכל מקרה, ראש העיר והנהלת העיר אינם נרתעים מאיומים, והם ימשיכו לפעול באותה הדרך באמצעים שאינם מעכבים את משך העבודות, כדי לא לפגוע בתושבים. הנהלת העיר עובדת כעת עבור התושבים, ולא עבור נת״ע״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אריק רחוב ההסתדרות בת ים

    ברוט בלה בלה בלה , 100 יום בלבד וכל קורס בעיר , העיר חזרה אחורה 20 שנה , בושה לניהול כושל , אין נקיון אין אכיפה קקי כלבים בכל מקום , המדרכות בבת ים שייכות לרכבים לא להולכי הרגל , בקיצור תתפטר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפחות מנסה להילחם. את חולדאי הפגיעה בתושבים לא מעניינת ומבחינתו 4 שנים של עבודות בלילה זה מבורך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות