האישה שחלתה בסרטן והחליטה להילחם במחלה עם תושבות בת ים

איווט בבלר התמודדה עם הפחד, החברות שנעלמו, החרדות של הילדים, עד החליטה לקבץ סביבה נשים נוספות, המתמודדות עם מחלת הסרטן ולהילחם בכל הכוח

פורסם בתאריך: 8.3.19 11:24

לפני חמש שנים קבילה איווט בבלר את הבשורה ששינתה את חייה. איווט שעבדה בכוח עזר כסייעת רפואית לילדים חולים בבית החולים וולפסון, אובחנה כחולה בסרטן השד. אז החליטה שלצד המאבק במחלה, להקים קבוצת תמיכה בתל אביב וגם בבת ים, העיר שבה גדלה איווט.

"ההתמודדות עם המחלה היא מאוד קשה", היא מספרת, "המשכתי לעבוד כל התקופה תוך כדי שאני עושה כימותרפיה והקרנות ובתום החוזה שלי החליטו שאני הולכת הביתה וככה סיימתי את עבודתי בבית החולים. הייתה לי תקופה שהייתי בבית ללא עבודה, חושבת על המחלה איך אני קמה ממנה וכך החלטתי לפתוח בשנה האחרונה קבוצות תמיכה ועידוד למלחמה במחלה בהתחלה בתל אביב וזה התפשט לכל הארץ ועכשיו זה הגיע סוף סוף לבת ים".



החפיש אחרי עבודה היה לגמרי לא פשוט גם לא ההתמודדות החברתית. "יש מוגבלות לנשים אחרי טיפולים, ברגע ששומעים כי את חולה אנשים חושבים שהמחלה מדבקת, כל החברות שלי נעלמו בזמן הטיפולים, אבל יש לי עכשיו חברות חדשות. אף אחד לא רצה לקחת אותי לעבודה ואני מודה לעיריית ת"א על שקיבלה אותי בזרועות פתוחות. כאשר חליתי בפעם השנייה, הם רק חיבקו אותי יותר ומעניקים לי את כל התמיכה שאני צריכה", היא מספרת.

איווט פתחה קבוצה של נשים, שנפגשות מדי שבוע בבניין העירייה בתל אביב, ואז החליטה להגיע גם לבת ים. היא פנתה לחברת המועצה, מחזיקת תיק החוץ, אסתר פירון. "ברגע שפנו אליי בבקשה לפתוח קבוצה למשתקמות במחלת סרטן השד, קיבלתי את זה ברצון ואהבה אין דבר שחשוב יותר מקבוצות תמיכה לנשים שעברו תהליך כזה שהוא טראומתי. כל מה שיכול לעזור לכל אחת ואחת בעיר אני אשמח לעזור, אין לי תשובה איך לא היה דבר כזה בבת ים עד כה", מספרת פירון.

המפגש הראשון התקיים בשבוע שעבר בבמתנ"ס גורדון בבת ים: "החלטנו שאנחנו עושים משהו, נשים למען נשים", אומרת איווט, אנחנו מדברות על הפחד, הבלתי נודע, תופעות לוואי של טיפולים, פעילות חברתית, כוחה של מילה, וכל הדברים שעוזרים להתגבר ולהתמודד עם המחלה. זר לא יבין את הקושי והפחד הכי גדול בנושא, כאשר גם הילדים וגם שלי, סוחבים איתם את הפחד. אישה חייבת ליווי כדי שלא תרגיש שהיא שוקעת וביחד אנחנו נעשה דברים טובים תמיד למען הנשים של בת ים"."אין לנו מה לפחד ואני רוצה ליהנות מכל רגע בחיים כי הזמן הוא מועט", היא מסכמת, "אני מחבקת ועוטפת את הנשים שרוצות להגיע אל המעגל שלנו. אנחנו רוצות להכניס כמה שיותר נשים והמפגשים פתוחים לכל הנשים החולות במחלת הסרטן ויחד אנחנו נתגבר על הכל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות