צילום: Ratikova / shutterstock.com
צילום: Ratikova / shutterstock.com

המשפחה שעלתה מאוקראינה לבת ים שילמה עבור דירה לא קיימת

לא לקבלת הפנים הזאת ציפתה המשפחה שעלתה לישראל: מי שהציג את עצמו כבעל הדירה נעלם עם הכסף, ורק באמצעות עובדת אגף הקליטה נמצא להם סידור זמני

פורסם בתאריך: 4.3.19 10:31

לא כך תיארו לעצמם משפחה של עולים חדשים מאוקראינה את יומם הראשון בישראל ובעיר בת ים. לאחר החגיגה הגדולה בהגעה לנתב"ג וההכרה עם תרבות הנהיגה בישראל, הגיעו בשעת ערב לדירה בבת ים, אבל אז התברר להם שהדירה לא קיימת והבעלים שאליו העבירו את הכסף – איננו.



לבני הזוג, בשנות ה-40 לחייהם, ילד בן שנתיים וחצי וילדה בת 12 וחצי. לטענתם הם העבירו כסף לאיש שהכירו באמצעות  הפייסבוק שגר בעבר באוקראינה, סכום של כ-6,000 שקל וגילו להפתעתם כי בדירה מתגוררים אנשים אחרים. הם ניסו להשיג את האדם שאליו העבירו את הכסף, אבל הוא נעלם להם.

הנהג מונית שהסיע את בני המשפחה, ליווה את בני המשפחה, התקשר למשרד הפנים ומשם הפנייה הגיעה לפרויקטורית, ילנה יוסף עובדת באגף הקליטה בעיריית בת ים. היא  מצאה משפחה השסכימה לקבל אותם, עד שהדברים יסתדרו. "יש לנו קבוצות וואטסאפ ואני שמחה שהקריאה שלי לעזור למשפחה הזו נענתה, וזה לא דבר קל להכיל. בינתיים, מסדרים להם מסמכים וביום ראשון. אנו נגיש תלונה במשטרה במידה שהכסף לא יוחזר".

"את הבחור שאליו הם העבירו את הכסף הם הכירו דרך הפייסבוק", היא הוסיפה, "מי שעולה לארץ מקבל סל קליטה, אבל יש הרבה דברים שהם צריכים לדאוג להם לדאוג לבד. בדרך כלל מוצאים דירה דרך חברים או משפחה שכבר גרים בישראל, או כפי שבמקרה המדובר דרך הפייסבוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות