"אנחנו חיים באתר בנייה": מתי יושלמו העבודות בשיכון ותיקים?

לטענת התושבים העבודות נעצרו והובטח להם ריצוף זמני. בינתיים, הם חיים בין מהמורות, חול, בורות וכבישים משובשים. העירייה: "מתכוונים לבצע פרויקט לשיקום הרחובות בשכונה לאחר שנים של הזנחה". תאגיד מי בת ים: "העבודות לא הופסקו"

פורסם בתאריך: 27.2.19 11:24

תושבי שכונת ותיקים מתוסכלים וזועמים: לפני ארבעה חודשים החלו העבודות ברחובות השכונה, ומאז הם נאלצים לחיות עם מדרכות שבורות ולא מטופלות, כבישים מלאי חול, מכסי ביוב גבוהים, בורות מסוכנים ואם לא די בכך, הופסקו העבודות בשל בעיות ביורקרטיות וחוסר תקציב והתושבים התבקשו להסתפק בשלב זה בריצוף אספלט ולא כפי שהובטח להם.



"התשובה שהעירייה מספקת לא מקובלת עלינו והיא לא נכונה", טוען יו"ר דיירי שיכון ותיקים, יעקב שליבה, "שכונת שיכון ותיקים היא שכונה יחודית ,הפנינה של בת ים שעכשיו נראית כמו אתר בנייה שלא נגמר. אנחנו, תושבי השכונה, מתנגדים באופן נחרץ לביצוע העבודות הזמניות, כפי שקוראים לה אנשי העירייה. אנו עומדים על כך שכל רחובות השכונה, ללא יוצא מהכלל, ירוצפו באבני שפה חדשות ומרצפות חדשות. אנחנו לא מאמינים להבטחות שכאשר יאושרו ההזמנות וניתן יהיה לקבל אבני שפה ומרצפות חדשות תבוצע החלפה, אם יבוצע הזמני הוא יהפוך לקבוע, גם אין סיבה שהשכנים יסבלו שוב וזה יישאר כך לנצח. ביקשנו גם לבצע ברחובות הנגשה לעגלות נכים וילדים ונענינו בשלילה. לא ייתכן ששכונת שיכון ותיקים שלא קיבלה טיפול נאות כראוי, תהפוך לשכונת סלאמס או קרקס. ככה זה נראה היום. התמונות משקפות את הכיעור".

אחד מתושבי השכונה הוסיף: "אף אחד לא לוקח אחריות על הנעשה. העירייה ריצפה מספר רחובות והשאירה את הרחוב שלנו, את רחוב גולומב, ללא מענה. אמרו לנו שהחשב המלווה של העירייה עצר את העבודות מפאת חוסר תקציב, אבל לא הגיוני שישאירו את התושבים ללא מענה. זה כמו לחיות באתר בנייה. אנחנו מבקשים מהעירייה לקחת אחריות על תושביה".

ההורים יורדים לכביש עם ילדיהם ומסכנים אותם ואת עצמם (צילום: אביחי חיים)

ההורים יורדים לכביש עם ילדיהם ומסכנים אותם ואת עצמם (צילום: אביחי חיים)

"הבת שלי נכה", סיפר תושב נוסף בשכונה. "אני צריך לקחת אותה כל הזמן על הידיים כי בלתי אפשרי לעבור עם כיסא גלגלים וההסעות לא נכנסות לרחוב בשל התיקולים בכביש, כמו גם הורים לתינוקות נאלצים לרדת לכביש עם העגלות במקום ללכת על המדרכה ובכך מסכנים גם אותם גם את ילדיהם והאסון הקרוב הוא רק עניין של זמן. רוב האנשים בשכונה הם אנשים קשישים ונכים שהקימו את העיר ויש פה רשלנות פושעת בטיפול השכונה ועכשיו הפסיקו את העבודות לגמרי ואנחנו לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום".

"לפני ארבעה חודשים הגיעו לשפץ את השכונה, ועל כך אנחנו שמחים מברכים ומרוצים", אמר תושב נוסף. "חשבנו שהנה הכל מסתדר, אבל פתאום משום מקום הופסקו העבודות והשאירו אותנו ככה. מנהל הפרויקט, אייל דפנה, הגיע לשכונה בעבר ואמר לנו שירצף את המדרכות באספלט, כפתרון זמני, אבל אנחנו יודעים מה יהיה, הפתרון הזמני יהפוך לקבוע. אי אפשר להשאיר ככה את הרחוב, זה לא הגיוני, על מה אנחנו משלמים ארנונה?".

התושבים סידרו לעצמם שביל גישה לבית בשל העבודות. (צילום: אביחי חיים)

מעירית בת-ים נמסר בתגובה כי ״מדובר בעבודות שמבוצעות כבר זמן רב על ידי תאגיד המים, לצורך שדרוג תשתיות. מיד לאחר שהתאגיד יסיים את פעילותו, מתכוונת העירייה לבצע פרויקט לשיקום הרחובות בשכונה, לאחר שנים של הזנחה, ולהביא בין היתר להחלפת מדרכות ואבני שפה, קרצוף וריבוד כבישים, והחלפת ושדרוג תאורת הרחוב. פרויקט בסדר גודל כזה לוקח זמן, ואנו נמשיך ונפעל ליצירת מרחב ציבורי מחודש ונעים לרווחת תושבי השכונה ותושבי העיר בכלל – תוך בדיקת האפשרות לצמצם ככל שניתן את משך העבודות".

מתאגיד מי בת ים נמסר: "העבודות לא הופסקו. בשכונה מתקיימות עבודות תשתית נרחבות להחלפת קווי המים וביוב, העבודות צפויות להסתיים בשבועות הקרובים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות