צביקה ברוט ובניין עיריית בת ים, צילומים באדיבות דוברות העירייה
צביקה ברוט ובניין עיריית בת ים, צילומים באדיבות דוברות העירייה

עכשיו זה רשמי: העירייה יצאה לדרך עצמאית ולראשונה ללא גירעון

ראש העיר, צביקה ברוט אמר נרגש: "גאווה גדולה! בזכות המהפכה הכלכלית והשקיפות בת-ים תישאר עצמאית, ללא חיבור ליפו, ועם יציבות כלכלית שתאפשר עוד הוזלות בארנונה ועוד שירות מצוין לתושבים"

פורסם בתאריך: 31.3.22 10:32

עכשיו זה רשמי: לאחר ביטול תוכנית ההבראה החל מסוף חודש מרץ מסיים החשב המלווה את תפקידו בעירייה. בחודשים האחרונים הודיעה הממשלה שבעקבות הצלחתו של ראש העיר צביקה ברוט לאזן את הקופה הציבורית, לחסל את הגירעון ולהגדיל את ההכנסות, לראשונה בבת-ים, תבוטל תכנית ההבראה, שנתיים לפני המועד שהייתה אמורה להסתיים. במקביל אישרה הממשלה את תכניתו של ראש העיר להפחתה בארנונה, וכן בוטלה התכנית לאחד את בת-ים ליפו כחלק מאיחוד עם העיר ת״א.



בעבר, לאחר שהעיר נקלעה לגירעון עמוק והייתה על סף פשיטת רגל, מינו במשרד הפנים חשב מלווה שהיה צריך לאשר כל פעילות כלכלית שבוצעה בעירייה. לפני שלוש שנים בלבד עמד עדיין הגרעון על כ-90 מיליון שקלים.

עם זאת התכנית הכלכלית שהובילה הנהלת העיר בראשות ברוט ומנכ"לית העיריה יודפת אפק ארזי, הביאה להצלחה משמעותית כך שלעיר יש כיום יכולות פיתוח גדולות, עתיד טוב יותר, שקיפות מלאה עם התושבים, ניקיון כפיים וניהול מקצועי.

במשרד הפנים ציינו לטובה את ראש העיר צביקה ברוט ומנכ״לית העיריה יודפת אפק-ארזי, שהצליחו להעביר את בת-ים מסף של פשיטת רגל לפני כמה שנים ותוכנית לאיחודה עם יפו-ת"א, להצלחה כלכלית ולתקציב מאוזן.

כחלק מהצלחת תוכנית ההבראה וסיומה לראשונה בבת-ים הודיע ראש העיר ברוט על הורדת הארנונה בעיר, זאת אחר שמהמשלה הודיעה כי היא מאשרת את תכניתו של ברוט, להתחיל בהוזלת הארנונה כבר בשנת 2022, כאשר בעוד שנתיים צפויה פעימה שניה של הוזלה נוספת. מדובר בהישג כפול כיוון שרבים טענו שמדובר במשימה בלתי אפשרית וכי ברוט לא יצליח לעשות זאת – אך כעת המהלך הושלם, רגע אחרי שברוט הצליח לראשונה לאשר תקציב מאוזן, ולחסל את הגירעון העצום של בת-ים אליו נכנסה בתקופות של הנהלות העיר הקודמות.

ראש העיר, צביקה ברוט, אמר: "אני מודה לחשב המלווה על הליווי, האמון וההירתמות למשימה, ולממשלה על האמון הרב והסיוע לכל אורך הדרך. כעת אחרי שהעיר הפכה לעצמאית והצלחנו אפילו להוריד את מחירי הארנונה, אנו נמשיך בדרכנו וניתן שירות מצוין לתושבים בגינות, בניקיון, בחוגים חינם, בחניה חינם, בהתחדשות עירונית ובחינוך ברמה הגבוהה ביותר".

מנכ״לית העירייה, יודפת אפק ארזי, הוסיפה: ״העיר בת-ים יוצאת לדרך עצמאית וזאת בזכות הצוות המקצועי של בת-ים שהביא לתוצאה המיוחלת של סיומו של הסכם ההבראה והחזרתה של העירייה לעצמאות ויציבות כלכלית. עבודה מקצועית מתוכננת ועקבית הביאה לאיזון כלכלי של העיר וזאת לצד העלאת השירות לתושב בכל אחת משנות ההבראה. אני מודה לראש העיר ולהנהלת העיר על הגיבוי והתמיכה ולמשרד הפנים והחשב המלווה, אפרים סיני, על הבעת האמון״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות