עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

תלמידה הסובלת מלקות שמיעה תובעת פיצויים מהעירייה: הכיתה אינה מונגשת

אביה של התלמידה: "היא סובלת בכל יום בכיתה". העירייה: "המהלך לא אושר על ידי משרד הפנים"

פורסם בתאריך: 10.11.19 12:16

תלמידה הלומדת בעיר בת ים תובעת מהעירייה פיצויי בסך 50 אלף שקלים בשל התרשלותה בהנגשת כיתת הלימוד בה היא לומדת. עו"ד מימון פאר מתכוון להגיש בקשה ל"צו עשה" לבית משפט השלום בתל אביב ולחייב את העירייה לפעול כבר בימים אלה להנגשת הכיתה, ולא בעוד חצי שנה אז יחל הדיון בתביעה.




אביה של התלמידה, הלומדת בחטיבת ביניים בעיר וסובלת מלקות שמיעה, מספר על השתלשלות האירועים: "הבקשות שלנו מעיריית בת ים להנגיש את כיתתה של בתי החלו לפני שמונה חודשים, עוד בחודש מרץ האחרון.

העברנו לעירייה את כל המסמכים הדרושים על מנת להנגיש את הכיתה המיועדת, אלא שבעירייה לא מיהרו לטפל בזה, הזמן עבר ומרחו אותנו. שנת הלימודים החלה והכיתה עדיין לא הייתה מונגשת. בחג הסוכות העירייה הכינה רק את התקרה האקוסטית והשאירה את שאר הליקויים: החלפת מזגן, מערכת שמע, לבצע "פיקוק" לכיסאות על מנת למנוע רעש, ועוד.

"יש לבת שלי 'שמיעה טכנית' וכל רעש קטן מפריע ומעיק עליה. כנראה שילדה שסובלת בכיתה זה לא משהו שמעניין את עיריית בת ים", טוען האב, "מאז ומתמיד הכל היה מוסדר עבור הילדה שלי, אך מהרגע שהיא עברה לחטיבת הביניים היא מתקשה ללמוד. לא האמנו שככה הבת שלנו תתחיל את השלב הקריטי בחייה – חטיבת הביניים. יש לה בעיות ריכוז קשות והיא סובלת בכל יום בכיתה. חשוב להבין, 'שמיעה טכנית' שונה משמיעה של אדם רגיל. כנראה שהאנשים בעירייה לא מבינים במה מדובר ואין להם שום יכולת להבין את הבת שלי. למען האמת, לא מדובר רק על הבת שלי, אלא על עוד תלמידים שמגיעות להם זכויות והעירייה לא מטפלת בהם. אני נלחם פה לא רק עבור הבת שלי, אלא עבור כל ההורים לתלמידים בעלי המוגבלויות השונות".

עו"ד מימון פאר, שהגיש את התביעה לבית משפט השלום בתל אביב, הוסיף: "החוק מטיל חובה ברורה וחד משמעית על הרשות המקומית לבצע את עבודות ההנגשה במוסד החינוך ולעמוד בלוחות הזמנים הקבועים בתחילת שנת הלימודים. הניסיון של העירייה להעביר את האחריות למשרד החינוך, אין לה דבר וחצי דבר עם הוראת החוק, ולכן האחריות לאי ביצוע ההתאמות היא של העירייה בלבד. בתוך כך, אני מתכוון להגיש "צו עשה" לבית המשפט על מנת לחייב את העירייה להתחיל לפעול ולהנגיש את הכיתה כבר בימים אלו ולא לחכות לדיון בתביעה.

"זוהי לא תביעה ראשונה שאני מגיש כלפי הרשויות המקומיות. הייתה לנו תביעה דומה בחולון שניצחנו, במוצקין יש תביעה שמתנהלת, ועכשיו בבת ים. אני נתקל שוב ושוב ברשויות מקומיות שלא מבינות את החובה שלהן לבצע הנגשה לתלמידים עם מוגבלויות. הם קושרים את העבודות עם הסיוע הכספי ממשרד החינוך, אך אין קשר בין הדברים. הילדים הללו צריכים את הסיוע כמו חמצן לנשימה. מדובר בכמה עשרות אלפי שקלים להנגשת הכיתה, יש הרבה כספים שמבוזבזים על שטויות ברשויות המקומיות כך שהתירוצים האלה לא מתקבלים".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: ״עיריית בת ים הכינה את כל הדרוש מצדה לבצע את הנגישות, אך המהלך לא אושר על ידי משרד הפנים. בשל כך העירייה תוציא הודעת צד ג׳ כנגד משרד הפנים והוא יצטרך להגיב בבית המשפט״.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות