צילום: Amateur007 / https://www.shutterstock.com

יו"ר הסתדרות המעו"ף נגד החלפת עובדי הניקיון בסינים: "אולי נחליף את ברוט בעובד זר"

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, תוקף בחריפות את ראש עיריית בת ים, בעקבות תוכניתו להחליף את עובדי הניקיון בעיר בעובדים זרים מסין

פורסם בתאריך: 22.8.19 17:15

יו"ר הסתדרות המעו"ף תוקף את ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בעקבות תוכניתו להחליף את עובדי הניקיון בעובדים סינים: "אולי יהיה נכון לקחת את תכניתו של ברוט צעד אחד קדימה ולהחליף אותו בעובד זר מסין".



כפי שדווח כאן ב"השקמה בת ים", ברוט מקדם תוכנית לפיה יוחלפו עובדי התברואה המועסקים באמצעות קבלן בעובדים זרים מסין. במדיה שמשרד העבודה יאשר את התוכנית, צפויה עיריית בת ים להחליף כ-250 עובדים בתחום הניקיון, טיאוט וגינון.

עם חשיפת התוכנית, הסביר ברוט כי החוזים שנחתמו בעבר בין העיריה לקבלנים אינם סבירים והוא יהיה מוכן להמשיך ולשלם את אותם הסכומים תמורת הגדלת מספר המנקים והמפקחים.

כמו כן, הדגיש ברוט כי גם כיום רוב העובדים בתחום התברואה בבת ים הם עובדי וכי עובדי העירייה לא ייפגעו מהמהלך.

בעקבות חשיפת התוכנית, יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, תוקף בחריפות את ברוט. בפוסט שהעלה בפייסבוק ובראיון לרדיו 103FM, אמר בר-טל: "אני מזועזע. הוא מבטל את ערכי כוח העבודה המקומי ומעדיף עובדים זולים, שיעבדו בכל תנאי מזג אוויר כאילו לא היו בני אדם שווי זכויות. גם על עובדים סינים החמסין והקור משפיעים".

בר-טל הוסיף כי "אם העבודה לא טובה זה אומר שהניהול לא יעיל, אבל זה לא אומר שצריך להחליף את העובדים. במקום להכיר בעבודה הזו כעבודה מועדפת ולעודד עבודה מקומית, הוא מבקש להציף את השוק בעובדים זרים".

 

כמו כן, ציין בר-טל ציין בראיון לרדיו 103FM כי ברוט יגרום לבעיות הומניטריות, עומס על הכלכלה, על התשתיות ועל הרפואה.

לאחר הראיון התייחס בר-טל לדברים בעמוד הפייסבוק הרשמי של הסתדרות המעו"ף כשכתב בחריפות והוסיף כי אולי יש לשקול את החלפתו של ברוט בעובד זר מסין, והוסיף: "לא נאפשר לשלם שכר לא הוגן ולהפוך ללא כדאית העסקת עובדים ישראלים. ניהול עיר זה עסק רציני וניהול צוות עובדים מחייב ערכים לצד כדאיות כלכלית והאיזון ביניהם".

במהלך ראיון הרדיו הגיב ראש העיר צביקה ברוט לדברים ואמר כי ״אנחנו לא ניתן שיעבידו אותם״ עוד הוסיף: ״אני חושב שעל ההסתדרות להתחיל להתמקד בדאגה לאריתראים כשם שאני דואג להם שאני בעיר שלי לאותם אלו המועסקים כעובדי קבלן. כדי שההסתדרות לא ינסו להזיק לתושבי ישראל על ידי זה ייקור עבודתם של הפועלים הסינים דרך הקבלנים. לא חייבים להתנגד לכל דבר, מותר גן להסכים, בואו ננסה לעבוד בשיתוף פעולה" הציע ברוט.

 

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות