ורדה חדש
ורדה חדש

להציל את ורה: בת 60 מבת ים זקוקה לתרומות דם

לאחר שנמצא לה תורם למח עצם, ורה זקוקה לתרומות דם כדי לנצח את הסרטן

פורסם בתאריך: 28.12.19 17:24

"עברנו תקופה קשה, של הרבה חששות ופחדים. עבורי, לשמוע שיש לאשתי את המחלה הארורה זה בלתי נתפס, כעת אנחנו זקוקים לתרומות דם", כך מספר אלכס קיס מלווה את אשתו ורה, בת 60, שאובחנה כחולה בסרטן הדם לפני כחצי שנה.

המחלה התגלתה בגופה, לאחר שעשתה בדיקות דם שגרתית. "היא קיבלה טלפון מרופאת המשפחה ששלחה אותה באופן בהול לבית החולים שיבא-תל השומר", מספר אלכס, "המחלה הזאת הגיעה משום מקום. מי היה מאמין שנקבל בשורת איוב כזאת?".



מאז שאובחנה נמצאת ורה בטיפולי כימותרפיה קשים, וגם לאחר שנמצא לה תורם למח עצם היא עדיין צריכה לעבור סדרת טיפולים פעם בחודש. כאשר כעת היא זקוקה לתרומות דם.

"פחדנו שלא ימצא תורם למח עצם. אלה היו ימים קשים", מספר אלכס, "אבל לפני כחודש נמצא תורם וההשתלה עברה בהצלחה. עכשיו ורה נמצאת בבית ומרגישה חלשה מאוד. הדרך עוד ארוכה לתהליך ההחלמה. בחמש השנים הקרובות היא תמשיך לעבור בדיקות תקופתיות עד שתחלים לגמרי".

כאמור, כעת זקוקה ורה למנות דם מיוחדות, שמסננות את הטרומבוציטים בדם ובעלה אלכס קורא לציבור להגיע ולתרום כדי להציל את חייה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

"יש מחסור בדם", אומר אלכס, "התהליך הוא שאדם שתורם דם מסננים לו את הטרמבוציטים ומחזירים לאותו אדם את הדם באותו תהליך, לכן בשונה מתרומת דם התהליך ארוך יותר ונמשך כשעתיים ויותר. זו הסיבה שאין הרבה תורמים. אנשים מתבלבלים ושואלים איזה סוג דם צריך, לכן אני פונה לכל האנשים ואומר שכל תרומת דם מצילה חיים".

לתרומות ניתן לפנות לאלכס בטלפון שמספרו 054-5633863

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות