מביאים את הסצינה לעיר

אחרי 20 שנים אפשר כבר לומר בקול גדול ש״טל בורגר״ פה כדי להישאר- בראיון להשקמה בת ים מספר טל אבנד, הבעלים על הלקוחות שמלווים את המקום כבר עשרות שנים, הטעמים ששודרגו והרצון להביא את בת ים לפסגה קולינרית

פורסם בתאריך: 26.6.22 16:16

טל ונטי אבנד, הבעלים של המוסד הקולינרי ״טל בורגר״ בבת ים חוגגים 20 שנים למסעדה עם מנות חדשות, שף שהצטרף ונתן את הטאצ׳ שלו ועם הרבה רצון לשדרג את הסצינה הקולינרית בעיר- בהצלחה.



״לאורך השנים היו לנו עשרות אלפי לקוחות, שרבים מהם הפכו למכרים אישיים שלנו, כל אחד מיוחד בדרך שלו.  אחד הסיפורים יוצאי הדופן הוא בועז, שהיה מוסיקאי, מבוגר יחסית שנהג להגיע לאכול אצלנו כמעט מדי לילה, אחרי הופעה. לבועז הייתה בקשה מיוחדת: הוא אהב לשתות יחד עם המבורגר שלו את הנוזל של המלפפונים החמוצים. נהגנו לשמור עבורו במיוחד כוס מי חמוצים במקרר. בשלב כלשהו בועז פרש מהופעות הלילה ואנחנו פוגשים אותו לעתים רחוקות יותר אבל תמיד דואגים לו למים של החמוצים״. מציין מייד טל

איזו מנה היא מנת הדגל של המסעדה שמלווה אותך כבר 2 עשורים ואם אין כזו, מה המנה הכי וותיקה?

״אני מתמקד במה שאני יודע לעשות הכי טוב וזה המבורגר מעולה ולצידו מנות בשר כמו אסאדו מפורק בבישול ארוך. אנחנו עובדים עם מגדלים מקומיים של בקר ישראלי מזן הולשטיין. אני בוחר בעצמי את ההרכב של הנתחים כדי לקבל טעמים חזקים ועמוקים של הבשר״.

איך זה לעבוד יחד עם אשתך? איך מחליטים על חלוקת התפקידים? מביאים את העבודה הביתה? לא מביאים אותה הביתה?

״מה שעומד לנגד עיני הוא שנגיש לאורחי המסעדה את המנה הכי טובה שאנחנו יכולים ואני לא מערבב בין האישי למקצועי. אני מאוד טוטאלי בזה. יש ביננו חלוקת תפקידים מאד ברורה: אני עוסק בעיקר בניהול קדמת המסעדה, בקשר עם הספקים והכשרת אנשי הצוות, שבעיני יש להם חלק מאוד משמעותי בהצלחת טל בורגר. נטי אמונה על הצד הקולינרי וניהול צוות המטבח. היא לא אוהבת שקוראים לה שף, אבל יש לה ידע ונסיון קולינרי מטורפים. לפחות פעם בשבוע היא נופלת עליי עם רוטב חדש שהיא רקחה או רעיון חדש למנה.

לשאלתך – אני מאד נהנה לעבוד עם נטי; אם היא אוהבת לעבוד איתי? – אני מקווה שכן, אבל תצטרך לשאול אותה. זה שבעבודה אני לא מערבב בין האישי למקצועי עובד גם בצד ההפוך: אני לא זוכר אם דיברנו על זה, אבל יש לנו חמישה ילדים, כך שלרוב, בזמנים שאנחנו בבית אנחנו עסוקים "בעבודה" השנייה שלנו – להיות הורים קשובים ומעניקים לילדים שלנו.״

ספר על המנות החדשות, על הפיתוחים שלהן, החבירה לשף איל לביא…למה בעצם החלטתם לחבור לשף מקצועי?

״אנחנו עושים מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב בעצמנו, אבל לאורך השנים אנחנו גם עובדים עם יועצים טובים, שיכולים לפתוח בפנינו עולמות חדשים. העקרון שהנחה אותי עוד מתחילת הדרך הוא שההמבורגר בטל בורגר צריך להיות מלווה בחוויה של טעם. אוכל פשוט, אבל גם פשוט טוב וטעים.

לפני 8 שנים קבלתי תובנות משמעותיות, מעבר לחשיבות של איכות הבשר ושאר חומרי הגלם: הראשונה היא שאם אני רוצה שהאורח שלי ייהנה מהמבוגר טעים, זה לא הוגן להפיל עליו את המשימה לבנות לעצמו את הרכב התוספות והרטבים בלחמניה. לפעמים זה יתפקשש והוא יהנה פחות.

התובנה השניה הייתה שהמבורגר עם חסה, עגבניה, בצל, קטשופ ומיונז יש בכל מקום. עבור רבים זה "בסדר", ואני לא אמנע את זה מהם, אבל זה משעמם. לכן פיתחנו קונספט ייחודי של מנות שיש בהן שילוב של תוספות ורטבים עם רפרנס לטעמים ממדינות העולם. המהלך נחל הצלחה ובהמשך הדרך החלטנו לקחת עוד צעד קדימה ולחבור לשף שיבנה עבורנו רטבים מיוחדים והרכבים עוד יותר טובים.

בחנו מספר שפים ולאחר שפגשנו את איל לביא החלטנו שהוא האיש הנכון עבורנו. אנחנו עדיין נפגשים מפעם לפעם עם איל ומפתחים יחד איתו טעמים חדשים. ממש בימים אלה אנחנו מרעננים את התפריט ומוסיפים שלושה הרכבים חדשים: הודי בוליוודי, פרובאנס גורמה, לואיזיאני מעושני ושדרוג למרוקאי הותיק״.

ולסיכום, מה תאחלו לעצמכם ל 10 שנים הבאות? האם אתם מתכוונים להתרחב?

״לאורך השנים קיבלתי לא מעט פניות והצעות מיזמים ומאנשי עסקים לפתוח סניפים אולם לא הייתי מעוניין. אנחנו רואים כל הזמן סיפורים של מסעדות שהיו טובות ולאחר שהבעלים החליטו להתפתח לרשת, התוצאה שלפנינו היא רשתות שבלוניות, שמגישות מוצר תעשייתי ולא איכותי וסניפים שמנוהלים על ידי אנשים שלא תמיד קבלו את ההכשרה הנכונה לניהול עסק מזון. אני לא אקח את טל בורגר לשם. ביום שאחליט על התרחבות, זה לעולם לא יהיה על חשבון איכות המוצר שלנו. אני מאחל לעצמי להמשיך להיות בוטיקי מוביל ויצירתי בתחום שלי״.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נטלי הובלות

    ההמבורגר הכי טעים זה בטל בורגר!!! נטי וטל תמיד משקיעים !!!!המסעדה מטופחת נקייה וטעימה !

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות