אסתר פירון ומירב בטיטו בועידת החינוך של ערי ישראל בבת ים (צילום: מורן בן זכאי)
אסתר פירון ומירב בטיטו בועידת החינוך של ערי ישראל בבת ים (צילום: מורן בן זכאי)

אסתר פירון: "חשוב שהתלמידים יצטיינו ב-5 יח' מדעים, אבל חשוב יותר שיהיו בני אדם"

אסתר פירון, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך השתתפה בועידת החינוך של ערי ישראל בבת ים ואמרה, "ההורים יפנימו את העובדה שהוראה זה מקצוע כמו רופא שהם מכבדים את דעתו, ככה רצוי שהם יכבדו את המורים, המורות והמנהלים"

פורסם בתאריך: 19.8.18 11:11

אסתר פירון, מחזיקת תיק החינוך בבת ים השתתפה הבוקר בפאנל שנערך במסגרת ועידת החינוך של ערי ישראל בבת ים ושוחחה עם מנחת הועידה, העיתונאית מירב בטיטו. על אחוזי הבגרות הגבוהים בבת ים שהגיעו ל-86% אמרה, "בת ים השיגה את תל אביב, חולון וראשון לציון. בעולם אוטופי היינו עוסקים אך ורק בחינוך ובכלל לא היינו מתייחסים לציונים. החינוך עצמו הוא לא מטרה אלא רק דרך. המורים, הגננות ומנהלי בתי הספר הם האחראים על השינוי יחד עם ההורים, וברגע שהצלחנו להקים ראייה משותפת ושיח משותף עם ההורים גם להם מגיע את הכבוד הגדול לאחוזי הבגרות הגבוהים ביותר. שמענו את ההורים, הקשבנו להם ולמדנו הרבה מאוד מהם ומה הצרכים של התלמידים ואת התוצאות אנו רואים בשטח.



על הרשתות החברתיות ותפקידן בבתי הספר בשנת 2018 הגיבה פירון ואמרה, " לא היה את זה בעבר, אין ספק בכך. הרשתות והאינטרנט נוגעים בחיים כולם וכולנו מרגישים שמשהו חסר להם ברגע שאנחנו לא מחזיקים את הסמארטפון ביד. בכל כיתה יש וואטסאפ קבוצתי וברגע שקורה הדבר הכי קטן כולם יודעים ולא תמיד ההורים מגיבים בלשון נקייה בלשון המעטה. מי שקובע איך זה יתנהל זה מחנך הכיתה ומנהל ביה"ס. אני מאמינה מאוד בדוגמה אישית. מורה שעונה לצלצול טלפון בזמן שיעור , זהו רושם שלילי ששום דבר לא ימחוק. יש מורים ומורות שנמצאים בקבוצות של התלמידים, אך היא לוקחת בחשבון שיש גם קבוצה בלעדיה כך שדוגמה אישית זה הדבר הכי טוב שאני חושבת שצריך להעניק".

על מקרי בני הנוער והאלימות הרבה בחופשות והחזרה ללימודים הגיבה פירון ואמרה: "נושא הלמידה, הידע וההישגים בבת ים, ובכן יש לזה משמעות מיוחדת במינה. אנחנו מגיעים להישגים נפלאים בבגרויות, אבל אחוז הבוגרים שהולך לאוניברסיטה הוא נמוך מאוד למרות ההעשרה. האווירה של האלימות פושה בכל מקום לא רק במערכת החינוך. שיתוף הפעולה בין בית הספר להורים הוא דבר חשוב ואני מאוד רוצה שיהיו מעורבים אך לא יתערבו. הורים לא צריכים לקבוע מי המחנכת של הכיתה, ההורים יפנימו את העובדה שהוראה זה מקצוע – כמו רופא שהם מכבדים את דעתו, ככה רצוי שהם יכבדו את המורים, המורות והמנהלים".

על מודל בת ים לחינוך אישי הגיבה: "המודל הזה באמת נבנה על הקשר של בין מורה, הורה ותלמיד. הבסיס לכל דבר הוא העניין הרגשי וגם בקשרים עם ההורים והתלמידים, חשוב להסתכל לתלמידים בעיניים ולהקשיב להם. צריך פשוט לדבר, זה כל כך פשוט. המורים אומרים לי "התאהבתי מחדש במקצוע ההוראה". נשכיל לראות את הילד לראות את ההורה, להקשיב לו. במחקר שנערך התלמידים בבת ים יצאו במקום הראשון שהם אוהבים ללכת לבית הספר".

המדידה של החינוך לגבי מתמטיקה ואנגלית לפי שר החינוך, נפתלי בנט: "רצינו לחזק את התלמיד מתוך החוזקה שלו וזה לא בהכרח חייב להיות מתמטיקה ואנגלית. מאוד חשוב שיהיו לנו בעתיד יותר הייטקיסטים ו-5 יח' פיזיקה ומדעים, אבל יותר חשוב שיהיו בני אדם. להיות מורה היא לא קל. מי שבוחר בהוראה כמקצוע והולך לשם כי זה שעות עבודה נוחות ואפשר להיום עם הילדים בבית, עושה טעות.  מי שבא למקצוע בלי אהבה ובלי רצון לתת הוא מפסיד והתלמידים מפסידים. התברכנו בבת ים במורים ובמנהלים שבאים מאהבה והדברים שלהם באמת יוצאים מהלב, מאחלת שנת לימודים מהנה ומוצלחת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות